Dec 25, 2010

story 2.30 am..

date : 22 december 2010
location : resort ***** *****
victim : wan nursyahirah,ummu nadiah nabilah & fatin adilah

*sebelum kejadian..
wan,bella dan fatin sedang bersiap-siap untuk tidur pada 12.35 tengah malam.setelah selesai membasuh muka,memberus gigi dan solat isyak,kami pun berbaring di ats katil bersama.pada waktu itu,keadaan sunyi sepi memandangkan housemate yang lain sudah tidur di buai mimpi indah tapi ngeri bagi kami bertiga..hahaa!!sedang berbual kosong,fatin meminta diri untuk tidur terlebih dahulu pada 1.28am.memandangkan wan dan bella ni imsomnia agaknye,mereka meneruskan perbualan mereka sehingga kejadian ini berlaku..pada jam 2.30am.

*sewaktu kejadian..
bella :wanda,asal kite x boleh tido lagi ni?dah banyak kali aku menguap..x tertido-tido lagi..
wan :ishh..aku x taw la wey..aku pn same ni..tu hahh!!tgk fatin dah berdengkur dah pun..jles aku..
sedang kami berbual-bual,tiba2 lampu tidur yang kami x nyalakan..tiba2 menyala-nyala dan berkedip-kedip di hjung kepala kami..masing2 msih meneruskan perbualan..tidak berbincang sedikit pun tentang kejadian yg berlaku sebentar tadi..

tiba jam 3.00am,bella sudah pn tidur..hanya wan seorang je yang masih berjaga..sedang wan berpusing kiri dan kanan..tp naseb baek blum jtuh katil..hahaa!!wan seperti ternampak bayang2 lembaga kecil di tingkap bilik kami menginap..dengan segala ilmu yang ada,wan membaca ayat2 suci al-quran di dalam hati..sehingga tertido..alhamdulillah wan seorang yang kuat smangat la jugak..

*selepas kejdian..(keesokan hari)
wan :bella ko prasan x lampu tido smlam tu?
bella :aku prasan,tapi mlas nk ckap..
fatin :knape2?
wan :lampu tu mnyala skjap...pastu padam balik..
fatin :yeke??lampu tu bukan dah rosak ke?wayar dah ptus pun..mentol pun dah xde..
bella :ko bia btul fatin??
fatin :btul..x caye tengok kat lampu tu..
wan n bella :ok2..
wan dan bella pun cuba memerhatikan lampu tido tu..memang sah2!!wayar lampu tu dah ptus..mentol pun dah pecah..wan n bella saling berpandangan dan berharap tidak berlaku lagi kejadian seperti itu pada malm ke-2..alhamdulillah wan dan bella tidak begitu takut ketika kejadian..tetapi wan masih lagi berdiam diri tentang lembaga hitam yg kecil yang dilihat oleh dia..krn wan tak mahu menakutkan lagi merek berdua..

p/s:kisah ini adalah kisah benar..

No comments: