May 23, 2011

kalau ditakdirkan...

semenjak dua menjak ni kan...aku selalu terfikir..

mak long aku dah ada cucu...
mak ngah aku dah ada cucu..
mak lang aku dah ada cucu..
makcik aku dah ada cucu..

tapi..

mak aku(maksu)..??
agak2x bila abang aku nak kawen yek??
abang dah kerja dah punn...
ehemm2x...*belanja sikit adik2x kau nih..hehee
tanggungan mak aku pun dh kurang..
yelah..takkan nak suruh kakak aku kawen kot??
dia tengah berusaha mengorek segala ilmu lagi nih..
dahulukan yang sulung kan lebih afdhal..??
*orang kata lahh..hahaa!!tapi kalau dah jodoh bongsu pun boleh je langkah bendul..

abang...
awek pun dah ade..
duit pun dah ade...
gaya pun dah ade..(paksa rela je aku cakap nih..hehee!!sebelah-sebelah..)
handphone pun setiap 0.001 saat berbunyi..
gambar pun dah ada sebagai bukti..
lagi??entah le..

kakak..
pakwe pun aku tatau la ade ke tak..
mysterious je org nye...(tp ramai laki nk test dia..tatau la kat mne cun nye..??hahaa..jgn marah kak..comel semalam..hahaa)
umur baru 22 tahun..
ilmu pun sedang di cari..
handset tak pernah busy dgn laki pun..
tunggu 24 jam baru ade bunyi mesej..hahaa!!
so..
layak ke dia nak kawen sekarang??
impossible..

so..dah nampak permainannye...ciri2x banyak kat abang kan??
abang..kawen lah!!
tak kesian ke tengok mak asyik bergambar dengan cucu sedare je hah??
bila nk ade gambar dgn cucu sendiri hentahh le..
kalau ditakdirkan...abang kawen..
kompem 40 hari 40 malam buat kenduri kawen!!!hahaa
umah mak-mak sedare semua dh ade kenduri ye..
rumah kami je.
bile nih..bile??

kalau dilihat semula gambar2x mak..
happy je dgn cucu-cucu sedare nye..
tak caye??
ce tengok nih..

cik piah oihh..ganti david arumugam ke??

afiq,sedondon dgn pahsu..
sukenye kamu hana..
erkk..tengok tuhh..heppy je muka mak...
hepy penuh makna ke??hahaa!!
aduhh mak...kalau dgn cucu sedare pun heppy beben0r gayanye..
cucu sendiri nanti entah macam mane yek??
lupa segala isi rumah..
hahahaa!!

p/s: sebenarnye aku yang tetiba je berangan nak ade kenduri kawen kat rumah sendiri..sambil dok berangan,belek2x,selongkar2x segala folder yang ada dalam comp nih..terjumpa gambar mak saya dan cucu2x nya..oooppsss!!cucu2x sedare ye..=)

entah2x sekali terkena dekat aku yang kene kawen dulu..haiihh!!simpang!!
tak gem0r teman!!hahaa

2 comments:

~Kirin Selama Perak~ said...

jodoh pertemuan di tangan tuhan
:)

wanda said...

ksp>btul2x..hahaa..ini hnya angan2x je..=P