Jun 5, 2011

tak rasa pelik ke dengan huruf and bentuknya??

tiba-tiba kan...
time kepala tengah sakit...tengah lepak dengan kakak malam2x cenggini kann..
ade satu benda yang buat kepala wan lagi sakit!!
nak tahu ape dye??
ni hah...cuba kaitkan huruf and bentuk diorang??

[kategori huruf]
>cuba kita tengok,kenapa "A" tak disebut sbg 'si'(C)
>and lagi.."X" tak disebut sebgai 'ti'(T)
>hruf "B" tak disebut sebagai 'el'(L)
>huruf "G" tak disebut sbg 'wai'(Y)
and sebaliknya lah..yang semua huruf tuhh..

[kategori nombor]
>nmbor "1" tak sebut sbg nmbor tiga belas '13'
>nombor "8" tak disebut sbg '10'(sepuluh..)
>nombor 100 tak disebut sbg huruf??hahaa!!

memang memeningkan kepala yg sediakala pening...rasa-rasa boleh tak kita main tukar je semua huruf tu ikut apa yang kita nak sebut??kalau nak sebut 'tikar' jadi 'mop' boleh tak??hahaa!!
lepas ni kalau wan suruh bentang mop,korang kene hamekk tikar lah kot kan??
hewwaahhh...hewwahhh!!!suka hati kau je kan cik wan oihh??

so,apa kata kita cari sape yang dok cipta menatang2x nih??hahaaa..!!hisshh..tak baik lah kau ni wan!!kau pandai menaip keyboard pun sebab huruf2x tu tahu???

apa lagi korang???jom la berfikir sejenak...

6 comments:

hakeem kira said...

jadi la orag yang invent benda2 ni . boleh letak apa2 nama yang anda suka :D

wanda said...

ahahaaa...buat keje bdoh skali skala..kekekee

Hans said...

malas fikir
redha je dengan da sedia wujud
:-)

Cara - Cara Menjemput Rakan - Rakan Menghadiri Majlis Perkahwinan Anda

bunga said...

hahaha..mmg xmasuk akal..tapi lau dari awal A disebut C xkan nampak jangal kan..

Salim Harmanain said...

haish buat sy pening kepala pulak..hhee ... :P

wanda said...

SH>hahaa..tahu takpe..