Jul 21, 2011

kejujuran sukar untuk ditemui sekarang,namun...

perbualan mak dengan seseorang petang tadi menimbulkan tanda tanya...
siapakah??tapi,selepas terdengar-dengar...masih belum jelas..!!aahhh..biarlah..aku kisah hape!!maybe urusan penting mak kot..

sedang terbuai-buai melayari muka buku,mak masuk bilik haku!!OMD!!(oh mak datok!!)
but takde apa yang pelik pun bila mak masuk bilik haku..bukannya aku simpan jantan pun!!bukannya ada gambar 18sx pun!!bukannya ada ganja,rokok and segala tok nenek yang mencurigakannyee pun..aduii!!
cuma berdebar sikit la sebab mana la tahu perbualan mak aku dengan someone tadi ada kena mengena dengan aku..mana tahu berita baik ke buruk ke...

tiba-tiba mak bersuara....hahhh!!!gasak!!gasak!!kecut ekau!!

mak: irah,tadi ada budak laki telefon mak...
aku: sapa mak??!
mak: mak x kenal..tapi bdk tu call guna no akak(kakak aku..)
aku: ape ke pelik benor guna no akak??
mak: bdk laki tu cakap,dia terjumpa handset akak dkat cc(taktau la cc mana tapi dekat BANGI)..dia suruh mak ambik tapi mak cakap macam mana dia nak ambik sebab dekat gerik..HAHAA!!bdk tu tanya la,klu dia nak post boleh tak?
aku: sapa nama bdk laki tu mak??(tetiba lari topik.)
mak: nama dia faris...mak kata dekat abang tu takpe nanti makcik call anak makcik suruh pergi ambik..(nasib baik la kak aku ada dua handset..call la no celcom dia)
aku: dah call akak?(sambil muka menatap muka buku..)agak kurang ajar aku yee..
mak: dah..akak dah ambik dah henset dia..abg faris tu call mak guna nombor dia sendiri..
aku: bagus la abang tu mak,jujur..bukan senang nak cari orang jujur sekarang !
mak: tula pasal..nasib baik la orang mcam abg faris tu jumpa..suka lah mak dia jujur..tak ambik hak orang..
aku: ehemm..mak dah berkenan ke nak ambik jadi menantu??
mak: (sambil ketawa)..tula..lepas ni usik akak..mak ada simpan no abg faris tu..
aku: turut ketawa...muahahaa!!


tu diaa!!siap save lagikk..cayalah mak gua!!
tak sangka kan,dalam menghadapi dunia yang penuh dgn cabaran,pancaroba,konflik,dan perubahan zaman sekarang,masih ada lagi hamba yang diciptakan oleh-Nya untuk bersikap jujur..yelahh..kalau dilihat dunia sekarang,susah woii nak cari orang jujur..jumpa handset atas tembok pun diorang rembat buat harta sendiri!!duit tepi jalan sehenggett pun orang kutipp..anak orang pun ada yang sanggup handehh ikut dan nohh??!!
tak faham kan orang yang jenis macam ni??apa advantage yg diorang dapat bila ambik hak orang lain??dapat dosa ada!!ekau nak dosa?buat lah lagi..

and aku memang respect la abg faris tu yang dah pulang kan henset kak aku hand to hand dgn kak aku..muahahaa!!yaahhh..bila dengar story begini,aku kan jahat!!tak pernah baik dengan kak aku..suka je buli dye..kihh3x...
aku ambik kesempatan ouh usik dia..hahaa!!

ntification akid azami pun ada nuhh!!HAHAA
well~usik mengusik biasalah tu kan dengan adik beradik??rupanya akak aku sedang berserabut..busy dengan study..dgn segala benda hape ke benda hentahh!!tu yang semua benda tak kena tu..sampai tertinggal handset di cc nye tuh...haishh!!ekau ni la kak,kalau ye pun serabut,ce tenangkan diri tuhh..HAHAA!!

but,berdasarkan pemerhatian aku..
kakak aku ni serabut ke tak,dia selalu je tertinggal barang berharga dia..!!dia ni seorang yang careless bagi aku..SANGAT CUAI!!tak paham aku..haihh..!!apa-apa pun..terima kasih lah itu Abang Faris..mak saya amat terharu tahu..saya pun gumbirraa!!kekekee...(aku pulak over!!)

6 comments:

Umedia Network said...

nice entry. :)

Muhd Fadil said...

ada orang jujur masa sekarang, cuma susah je nak jumpa. :)

wanda said...

umedia>thanks ye..
fadil>betul3x..;)

shaemo said...

haha.. entry nie ke yang kau tanye aku td?? emm gila baek laa abg faris tu.. haha.. apasal x mnx fb dia skali??? haha

wanda said...

amihh shaemo>GALOK!!

Ain Atika Zailani said...

wahhh hemsem tak dia..kikiki...budiman betul lelaki ituh.