Jul 23, 2011

segala rezeki semua ditentukan oleh-Nya

tengah-tengah dok berfeeling depan 'mukabuku' tadi..tetiba ada seorang ni meluahkan isi hati dia dekat aku..ehh..sabarr..!!bukan meluahkan rasa cintan cintun yaa!!dia perempuan!!nanti di salah anggap pulak..I'M NOT LESBO!!hehee..

aku taknak cerita panjang-panjang..
korang usha la dulu perbualan aku dengan dia..dia kawan aku jugak..so,no wonder la aku as a friend bagi dia terangsang kata-kata perangsang dekat dia..!!
bagi semangat la dekat dia..semangat hapa hentahh aku kasik!!



kata-kata semangat hapa hentah aku bagi???setakat macam ni orang lain pun boleh bagi nasihat kan??even budak standard 3 pun boleh..!!makcik lah ekau ni wan oii!!

dahh..!!
ada aku kesah??at least dia takde la rasa down kan??semua orang perlukan kawan kan??sapa yang tak perlukan kawan meh sini angkat perut!!kihhkihhkihh..

 FYI,family dia ni ada bukak kedai runcit..alahh..kedai ekspressss la bak kata tok aku!!yang selalu memudahkan urusan harian orang-orang kampung..takde minyak masak??pergi je beli..tak payah susah ekau nak pergi TESCO!!muahaaaahhaaa!!*merepek sudahh..*

malas nak cakap banyak..
senang cerita,kedai runcit dia ni dah kurengg la untungnyaa..income pun dah down..tu la ceritanya!!!
tapi..
adatlah tu..dalam perniagaan ni kan someone tu kena banyak sangat bersabar!!ada ke kita dengar seseorang usahawan berjaya tu mula dengan kesenangan terus??takde kan..diorang pun mula dari bawah jugak..diorang pun ada ketika mengalami naik turun income jugak..diorang pun kena hadapi pelbagai kerenah orang ramai and macam2 lagi risiko..cuma satu je yang perlu ada untuk meneruskan perniagaan..

SABAR

bukan ke SABAR SEPARUH DARIPADA IMAN KITA??Allah sengaja menguji hamba-Nya supaya hamba-Nya sentiasa mengingati bahawa rezeki semua terletak di tangan-Nya..kita cuma perlu bersujud kepada Allah dan memohon pertolongan daripada-NYA tak kira ketika kita senang atau susah..bergantung kepada iman seseorang..

dah..malas nak cakap banyak-banyak..nanti terpesong daripada apa yang agama ajar,tak ke naya teman..?just nak naikkan balik je semangat kawan aku ni..yelahh..,dengan sapa lagi kita nak share masalah selain family kan?berdoa kpd Allah sudah pasti lahh..

to my beloved fatin>entry ini hanya untuk menaikkan semangat kamu lahh..ikhlas daripada aku..!!hehee..
mesti kau bangga dapat kawan macam aku..!!oopppss..maapp!!TERBANGGA pula..


2 comments:

Umedia Network said...

Hanya perlu bersabar sahaja. :)

shaemo said...

amboi.. cite aku plak yang msuk sini ye.. kalo ye pon x yah laa terang-terangan tunjuk name fb aku tuh!! choii.. nty femes lak.. haha..

p/s: len kali ltak laa link fb aku ke.. link blog aku ke.. bg laa aku femes jugak.. igt ko sorg je nk femes?? haha