Dec 14, 2011

Kaki Gaduh

Hello readers & followers..

Harini memang tak tahu kenapa dari pagi tadi teman mak wan pergi pasar, masuk pasar raya and etc ada saja jumpa orang bergaduh sana sini depan umum memang macam muka tak tahu malu..

ikutkan hati nak je baling belacan di tangan kat muka kaki gaduh yang tak tahu malu tu..gggrr!! tapi sabar sebab tak melibatkan wan pun.

1.Kawan sama kawan gaduh dekat kedai makan..

Bukan main hebat tunjuk 'kelebihan' dekat luar kedai makan tu..tak tahu apa yg di gaduh,tiba-tiba yang sorang tu lalu depan wan and pusing dekat kawan dia..laju je tangan !!


dalam hati dengan laju je bermonolog,"lelaki macam ni memang tak boleh buat suami..tak pasal nanti dekat akunya dia maki hamun."
dari jauh wan nampak je muka tauke restoran tu dah macam nak baling senduk+malu..yelah depan kedai sendiri kaannn?


"kau ingat kedai aku tempat korang gaduh ke haa..??"

2.Pelanggan tak puas hati dengan barang yg dijual,penjaga kaunter jadi mangsa

Nak aje pergi masuk campur,"makcik,kalau barang yg dijual tak memuaskan just meet THE BOSS ok??not that innocent girl yg dekat kaunter tu.."


kucing : "maaf makcik ini mungkin kecuaian daripada pihak kami jugak..maaf banyak2 makcik,kalau makcik   nak saya boleh ambilkan yang baru..saya tak tahu apa-apa tentang perkara ni.." ayat ni mungkin dia sedang terkejut dengan jerkahan yg dibuat.

finger point : "kedai ni memang low class lah ambil produk yang entah ape2 je..tin sardin ni pun kemek ! mustahil kau yg kerja dekat sini tak tahu perkara ni.." dengan ego je makcik tu bising2 depan orang ramai..

hello makcik !! kalau nak kedai high class pergi jalan jauh sana then tak payah nak menyemak muka dekat kedai tu..aku yang banyak kali pergi kedai tu,just bertindak secara bijak..sape suruh kau pilih tin sardin yang kemek tu??berlonggok lagi yang elok ok??

dunia..dunia...sudahnya pemandangan aku harini memang dihidangkan dengan benda yg memalukan rakyat Malaysia,lebih spesifik lagi orang Melayu.

Memang tak semua macam tu, tapi aku malu sebab bangsa lain akan pandang rendah dengan orang Melayu kita yang berfikiran cetek.

Rumah kata pergi,kubur kata mari pun still nak gaduh-gaduh dengan orang ke makcik??balik rumah muhasabah diri balik..

p/s :aku balik rumah terus sakit kepala..tak cakap lagi apa yang berlaku depan rumah aku tadi!MasyaAllah..

4 comments:

kura said...

fuh.. entry yg ohsem. kaki gaduh gitu.

TiTi said...

kalau makcik tu comel mcm kucing takpe lar gak kan hahaha :D

wanda said...

@kura
hehee..ganas tuh kan??hahaa

wanda said...

@TiTi
hahaa..comel tiut miut gitu..hahaaa