Apr 20, 2012

Sebak & Berat Hati


kenapa kucing kat atas tu sedih ? ce tengok tengok muka,mata dia tu..ada kesedihan di situ..
sebenarnya nak menggambarkan perasaan aku yg tiba-tiba rasa 'sebak'..

sebak??yes sebak..! plus dengan rasa berat hati..
bukan apa..
semenjak dua menjak ni..bila aku memikirkan nasib aku entah ke mana lepas ni aku dapat melanjutkan pelajaran..dalam masa yang sama aku memikirkan nasib seseorang jugak..
seseorang...
yang aku rasa dia perlu diberi perhatian sekarang ni..sebab aku sayang dia !

but who ???




sape jejaka bulat montel ni ? dialah adik aku..adik dan juga teman ku !
> teman dikala suka..
> teman dikala 'gila'
> teman 'bergaduh'
> teman belajar..(sbb aku selalu tlg dia dlm study)
> teman tido aku..(adik aku tu jasad je besar..hati nyamuk kott.!)*kdg2 mai tido kat aku
> teman segalanya untuk aku..


tapi ! ade tapi ye..dia BUKAN teman dikala aku sedih ye..sebabnye..
aku kalau sedih aku pendam tak cakap kat sesape pun ! hahaa..aku sorang je yg tanggung..:)

back to the main point yg aku nak cite..
bila aku fikir yg aku akan continue study satu hari nanti, aku sedih+kesian..
aku tengok adik aku..dia punya proses pembelajaran especially subjek math,lagi mudah bila aku ada dgn dia..bukan nak cakap aku bangga diri or what..at least ilmu yg aku ada sedikit sebanyak boleh tolong adik aku..

aku pun dalam masa yg sama,aku bersyukur..
sebab adik aku seorang yg mudah faham apa yg diajar..so at least takde la aku tension nak ulang berjuta kali kan..bila dia rasa macam sesuatu soalan tu rumit macam nak selesaikan masalah rumahtangga, baru dia tanya aku..bukannya semua dia tak paham kalau macam tu susah benor la kan..and senang cite keseluruhannya adik aku ni ada orang boleh 'lead' dia nak faham sesuatu subjek/subtopik kalau aku still ada kat rumah..

bila dihitung maybe sebulan dua ni aku di offer ke mane2 universiti..,sape lagi nak ade di samping adik aku??yg nak tolong dye belajar..he's a PMR's candidate..but I hope everythings gonna be OK & awesome !!! aku macam berat hati nak tinggalkan dia la pulak..abang & kakak aku semua kerja+study jauh..memang tak boleh nak tolong la kann..so I'm the only one yg masih ada kat rumah dengan adik & mak aku..mak aku nak tolong dia ? mesti la dah ingat ingat lupa je nak ajar pun kan..

sedih pulak...hahaa !! yela satu-satunya adik yg still bersekolah sekarang..
kalau boleh mahukan yg terbaik dari dia..taknak la dapat result 'atas pagar' macam abang & kakak-kakak dia..hueehueehueee !! nak jugak tengok mak aku bahagia dengan apa yg anak dia peroleh..
4 orang anak dia..3 orang dah tinggalkan zaman persekolahan,tinggal si bulat sorang ni je yg jadi harapan..
semoga dia boleh berdikari suatu hari nanti and being a good boy who can manage itself properly..believe himself and confident with all he had done !!


salam muhibbah ! (tetiba takde kaitan pun..)

p/s : aku ingat nak tulis pendek je tapi terpanjang pulak..'over feeling' kononnye...!

6 comments:

kura said...

alala... rilex la wooo, tak kemana pun beliau. baru best bila ada perasaan homsick. hehehh

wanda said...

@kura
ahahaa..tula..dh lama dok rumah ni rasa lain pulak nk smbung study..:P

fierul said...

tape pasti die bole punye ..


awk doakan je erk :)

wanda said...

@fierulye..thanks kamu..;)

Nelly The Strange said...

comel . :)

baca dan senyum said...

wah2 sayang betul kat adik :)
akak yang baik.

by the way, ayat "jasad besar hati nyamuk" tu sangat rare. serius ayat tu power, hehe :)