Feb 2, 2013

It's Tooo... LATE

Hey dudesss... 
Happy New Year !! Happy 2013..!!
ooppss.. dah sebulan eh berlalu ?? errr... takpe, abaikan.
sebab aku dah tersangat-sangat lambat untuk membuka blog kesayangan aku.

btw, semoga uolss happy di tahun 2013 ini ye..
sebulan tinggal blog ni..busy dengan kerja, busy dengan gosip, busy dengan bercuti..
bercuti ??
yaa..bercuti tanpa dirancang ! itu yang boleh aku cakap.

Semuanya bermula bila asalnya, nak pergi beli buku untuk semester 2 je. tak jauh pun cari buku, di Kuala Kangsar je. Kebetulan abang gua balik bercuti waktu thaipusam haritu, dia sampai rumah around 10.00 a.m. dan waktu tu me, my mom & my lil bro baru nak bertolak ke kuale.. alang-alang abang ada, so dia yg baru tiba dari Penang terus follow ke kuale..
Kemain abang ye tak sempat nak rest kat rumah..

Sampai je kat tengah-tengah pekan kuale tu, ya ampun sesaknya teramat ! Pening mak nokss..nak park kereta pun susah..sudahnya me n my mom pun turun dari kereta, abang yg continue drive pusing pekan kuale dengan adik.
ok, done shopping buku-buku yg bertimbun dengan mak.. tetiba abang n adik menghilang.
call punya call tak angkat-2, and me was dah macam mak nenek tunggu tengah panas dengan menjinjit beg plastik yang penuh dengan buku.
terasa seperti student cemerlang seketika waktu itu. Huahuahuaa..
my mom started to membebel ke mana my bross menghilang dengan kereta kesayangan mak tu ??

lastly, muncul jugak..but bukan dengam my lil bro..sebaliknya dengan my cousin..dalam masa sesaat me is dah agak mesti deme ke rumah mak sedara aku di kuale tu.. ewaahh ewaahh..kemain sepeghhaisss le kononnye buat dekat aunty gua tu..
singgah rumah sedara kat kuale tu, suddenly my aunty n my uncle said,

"eh,jom ke Ipoh nak celebrate adik(which is my lil bro) kita makan nasi arab.pakman dah lama berhajat nak bawak cuma takde masa.alang-alang kome dah ada jom le.kejap je."

aku dikala itu seperti..Whatt?? no extra clothes.. but it's ok lahh.. no hal.. nak pergi makan je pun. then buat relax sudah.. selipar pun selipar lah.. lagi senang & simple je pada hari itu. Lagi pula panas kok bisa pakai pakaian yang berfashion ?? waduhhh waduhhh..
then, after zohor kami bergegas ke Ipoh.. tibalah ke destinasi yg dikatakan oleh my uncle..

aku ni harap je selalu pergi Ipoh tapi still pening-2 dengan jalan dia..Hikkhokkk !! bila nampak satu tempat tu, otak pun mula lah memberi reaksi,'oh,tempat ni la yg itu..' 'tempat ini lah yg ini...' 'eh,pernah datang tempat ni' and so on.. 
now I realized my brain couldn't remember so many things in the same time.. teruknya memori aku !! sobsobss..

nahh..sila layan perasaan seketika..







saat menunggu makanan, semuanya seperti tak sabar tak sabar dan tak sabar..perut semua berkeroncong gituu..ouhh ye, restoran ni owner dia memang truly arabiansss punya orang. menu dia pun allughatul arabiah..*err betul ke aku kata ni?* but no worries, gunalah bahasa inggeris ye..;) yg order semuanya my uncle yg manage..senang !! sebelum kami mula berbicara, broken english itu sudah pasti..! huahuahuaa..nak pulak aku yang speaking,larii mamat arabss tu nanti.pengunjung dihiburkan dengan lagu-lagu arab sana..dan kami ibarat seperti ingin sahaja bergelek dengar lagu mereka. Hahahaa..



this is what we call heaven !! alhamdulillah syukur dengan rezeki yang ada..sesungguhnya my bro n my cousin tu seperti terlalu gembira dan seperti setahun tak makan..blurrgghh..




me is semput ?? seriously dah ketat perut sumbat nasi arab..ahh !! hanya organ dalaman aku sahaja yang tahu..:)



setelah licin segala pinggan...wajah terukir senyuman yg indah. itulah keajaiban makanan. Hewwhewheww..


kepoyoon bersama cousinss...Ini semua poyo !!
ok..alang-alang dah promote restoran abang arab ni..siapa yang tak pernah datang, meh meh.. sila lah ke sini ye. semuanya terbaekk !! :P

Kinta Riverfront, Ipoh.

bye bye semuaa !! enjoy ye..

1 comment:

BUNDA a.k.a KN said...

ASSALAMUALAIKUM DARI BUNDA